• Dennis Jaensson

Logistified firar 2 år

Uppdaterad: maj 18

Vad har hänt det senaste året?

I e-handelsbranschen är det full fart och aktörer tvingas bli allt mer flexibla och gasa hårdare. En stor del mynnas ut i effektiv logistik. Du kan ha den snabbaste hemsidan, mest transaktioner, bäst kundtjänst men har du en logistik som gång på gång är sårbar kommer detta bli ett problem.


Vi har fått jobba väldigt hårt det senaste året för våra kunder. Vår 3PL har växt till 10 stycken kunder, både utländska och svenska bolag har valt att ansluta sig. Konsulteringen flyter på starkt och vi fortsätter att se innebörden av väl genomtänkta investeringar i logistiken hos kund. En väldigt viktigt del är att alla i lagerpersonalen är medvetna om varför investeringen görs och att alla har en förståelse hur investeringen används. Under 2020 och i Q1 2021 har vi utrett ett antal nyetableringar, driftsatt Autostore, ritat nya lager till kunder, skapat en mer effektiv internlogistik med olika metoder samt förvaltat våra 3PL-kunders logistik.


- Hur skapar man den mest effektiva logistikenheten i sin egna lokal?

Detta är den roligaste uppgiften vi vet att lösa, och vi vill inte nödvändigtvis lösa den FÖR kunden, vi vill lösa uppgiften MED kunden. Ni kan mycket, vi kan mycket -tillsammans når vi längst.


Ett brinnande intresse för logistik

Vi är specialiserade på internlogistik men framför allt på e-handelslogistik. Vi gör krånglig logistik enkel. Simpla förklaringar och igenkänningar lockar, vi är pedagogiska och har inga behov att använda krångliga termer. Att bryta ner barriärer och begrepp är populärt idag. Oavsett om vi hjälper e-handlaren på 2 miljoner till miljardbolaget är vi relevanta. Vi har själva erfarenheten från stegen man behöver ta.


Framtiden i bolaget

Konsulteringen kommer alltid vara en central del i vår verksamhet, vi älskar att hjälpa bolag med logistiken så dem kan bli mer konkurrenskraftiga. Vi kommer även satsa mer på vår 3PL, hjälpa mindre kunder att växa och bli större. Att få en e-handel som omsätter 3-5 miljoner och hjälpa dem på resan upp till 20 miljoner är en väldigt speciell känsla, en känsla som vi tillsammans krigar med kunden för att uppnå. Ofta behöver ett e-handelsbolag hjälp innan man själv når skalfördelar, här besitter vi som mest kunskap. Håller vi vår strategi kommer vi hjälpa många e-handlare att få en fin grund i sin logistik så de kan accelerera sin tillväxt.


Slutord

Vi fortsätter att skapa förutsättningar för våra kunder att växa, inte lämna dem med en lösning som de kommer behöva ta eget omtag på inom kort tid - utan hela tiden låta kunden växa med sin lösning.

70 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla